Wedding planner w Warszawie? Jak i gdzie szukać? Czy wiesz, na co zwrócić uwagę i wybrać tego właściwego, wśród tak dużej konkurencji i mnogości ofert?
To powinna być bardzo przemyślana decyzja. Bezsprzecznie jest to kluczowy krok, jeśli chcesz, aby Twoje wesele było doskonale zorganizowane i przebiegało bezstresowo. Ta decyzja wymaga sprawdzenia wielu opcji i zadania właściwych pytań. Ponieważ musicie się dobrze czuć w swoim towarzystwie. W końcu będziecie współpracować kilka / kilkanaście miesięcy, a i koszty nie są małe.
Kluczowe cechy, jakie powinien mieć profesjonalny wedding planner
Jest kilka podstawowych cech, którymi powinien legitymować się wedding planner. Jednak to połączenie ich wraz z osobowością powoduje, czy nadaje się do tej pracy, czy nie.
Jedną z najważniejszych jest umiejętność planowania i multitasking – w końcu na tym rzecz polega :). Musi zarządzać wieloma zadaniami jednocześnie, ustalać priorytety oraz nadzorować pracę ludzi, którzy są najbardziej „zawodnym” czynnikiem na świecie.
Co jeszcze?
Musi umieć skutecznie się komunikować. Umieć słuchać i wykazywać się szeroko pojętą empatią. Rozumieć potrzeby i oczekiwania swoich Klientów. Wsłuchiwać się w Ich wizję i umieć ją potem przekazać innym usługodawcom. Aby jak najlepiej oddać ją potem w dniu ślubu.
Pomysłowość jest kolejną cechą pożądaną u wedding plannera. Kreatywność w tworzeniu unikalnych i spersonalizowanych rozwiązań. Umiejętność proponowania oryginalnych wizji, które mają zachwycać, to bardzo ważny aspekt. Jednak ważne jest kreatywne podejście do rozwiązywania problemów czy pomysłowość w wychodzeniu z sytuacji kryzysowych. A takich (możecie mi wierzyć lub nie) nie zabraknie podczas Waszej przygody przy organizacji ślubu i wesela.
Czy gotowość do zmian i zarządzanie stresem są potrzebne w tej pracy? Zdecydowanie! Wedding planner w Warszawie, musi umieć dopasować się do nowych okoliczności. Szybko podejmować decyzje oraz zachować spokój w najbardziej stresujących sytuacjach. Działanie pod presją (czasu, okoliczności, oczekiwań) jest codziennością w tej pracy.
Co jeszcze powinien umieć profesjonalny wedding planner?
Powinien być dobrym negocjatorem, co wiąże się z doskonałą znajomością branży i ślubnych usługodawców. Ważne aby znał ceny, warunki współpracy, zapisy w umowach, najnowsze trendy ślubne i technologie. Niezwykle istotna jest dbałość o szczegóły, bo one składają się na całokształt. Powinien być sumienny, dokładny w przygotowaniach i mieć pewną dozę perfekcjonizmu. Dlaczego tylko trochę? Bo czasem trzeba sobie pozwolić na improwizację i pewnego rodzaju „niedociągnięcie” – dodając tym samym ciut spontaniczności do wydarzenia.
Dobry wedding planner powinien też umieć zarządzać budżetem (niekoniecznie swoim! 😉 ), kontrolować koszty, umieć wykorzystywać technologie ułatwiające pracę, być zmotywowany (kochać swoją pracę) i tryskać entuzjazmem. Powinien mieć też dobrą reputację i wysoko stawiać wartości etyczne.
Połączenie tych wszystkich „must have” wedding plannera – to obraz pracownika idealnego. Prawdopodobnie nie każda napotkana osoba, będzie miała te wszystkie cechy. Im więcej ich zauważysz, zanim powierzysz komuś organizację swojego ślubu, tym bezpieczniej się będziesz czuć.
Zdradzę Tobie jeszcze jedną cechę, zajmującą wysokie miejsce na mojej subiektywnej liście. Tą cechą jest umiejętność blefowania.
Dlaczego? Bo dobry wedding planner, powinien ukrywać swoje problemy, rozterki i kłopoty rodzinne. Nie obarczać nimi swoich Klientów – dlatego musi umieć kłamać. Uśmiechać się, nawet jeśli łyka łzy i jest mu naprawdę nie do śmiechu…
Jakie pytania warto zadać podczas pierwszego spotkania z wedding plannerem?
Podczas pierwszego, zapoznawczego spotkania z wedding plannerem, warto zadać kilka pytań, które mogą zaważyć o tym czy podejmiecie współpracę. I nie są to pytania o cenę usług! O zgrozo!
O co, zatem warto zapytać?
Doświadczenie i referencje. Nie jestem zwolennikiem teorii, że długoletnia praca w jednym zawodzie, jest jedynym wyznacznikiem profesjonalizmu. Jednak (w tym zawodzie) doświadczenie przekłada się bezpośrednio na znajomość ślubnych obiektów, usługodawców i realiów rynkowych. Można zatem wysnuć teorię, że im dłuższy staż, tym więcej do zaoferowania ma wedding planner w kontekście dalszej współpracy.
Nie bez znaczenia jest także zakres oferowanych usług. Są osoby specjalizujące się w kompleksowych organizacjach. Są takie, które angażują się jedynie częściowo. Spotkasz, też takie, które świadczą usługę koordynacji ślubu – czyli pomocy na ostatniej prostej. Zależnie od tego, jakiej pomocy potrzebujecie – wybór właściwej osoby, będzie zależał od zakresu oferowanych usług.
O co jeszcze warto zapytać wedding plannera?
Jednym z ważniejszych pytań, jest kwestia czy Wasz termin jest wolny u osoby, z którą rozmawiacie. Oraz czy będzie z Wami osobiście, czy raczej przyśle współpracownika / asystenta. Niektórym wyda się to bez znaczenia, ale pytanie o ilość wszystkich realizacji w sezonie, ma sens.
Dlaczego? Bo duża ilość zleceń, to mniej czasu na każde z nich. Zbyt gęsto zaplanowany kalendarz, może oznaczać, że wedding planner jest rozchwytywany i na „topie”. Ale może też oznaczać, ze nie będzie miał dla Was tyle czasu ile będziecie wymagali. Podpytajcie o godziny i styl pracy. Jak będziecie się kontaktować, w jakich godzinach? Czy to będą spotkania na „żywo” czy online, czy może preferuje kontakt mailowo / komunikatorowy?
Zapytajcie też o to, jak będzie wyglądała współpraca, kontraktowanie usługodawców czy logistyka dnia ślubu. Dobrym pytaniem jest prośba o referencje (o tym, jak je uwiarygodnić będzie nieco niżej) i portfolio. To pomoże Wam ocenić, czy wedding planner w Warszawie, jest kreatywny i wszechstronny. Może specjalizuje się w określonym stylu i każdy inny jest dla niego wyjściem poza strefę komfortu? To da Wam też wskazówkę, z jakimi ludźmi, do tej pory, pracował wedding planner. Jakie były oczekiwania wobec niego i jak im sprostał.
Ostatnie pytanie – to pytanie o koszty współpracy.
Dlaczego to pytanie pojawia się na samym końcu?
Wiadome jest, że dobry wedding planner wycenia usługi na podstawie rozmowy, a nie zdawkowego pytania „ile kosztuje organizacja wesela”? Bierze pod uwagę logistykę, oczekiwania, rozmach z jakim planujecie uroczystość. Ilość elementów do zaplanowania i nakład pracy, jaki musi włożyć w organizację Waszego ślubu. Tego nie da się wycenić w ciemno. W takiej sytuacji ktoś może być poszkodowany – albo Wy dostaniecie zawyżony cennik, albo wedding planner nie doszacuje swojej pracy. To może powodować późniejsze „wypalenie” i frustracje.
Przykłady udanych wesel, zorganizowanych w Warszawie, przez doświadczonych wedding plannerów
Internet aż pęka w szwach od cudownych realizacji weselnych. Doświadczony wedding planner w Warszawie, może pochwalić się minimum kilkoma udanymi realizacjami.
Zależnie od tego, jaki preferujecie styl i jakim dysponujecie budżetem jest kilka realizacji, które chciałabym Wam pokazać. Dziewczyny robią świetną robotę. Sami zobaczcie:
Spektakularna realizacja w Hotelu Narvil
Niesamowity pomysł w Leśnym Dworze Sulęczyno
A tu kilka realizacji specjalistki od tematycznych przyjęć
Opinie klientów i rekomendacje – jak sprawdzić wiarygodność?
Każde dziecko wie, że treści w internecie nie zawsze są prawdziwe. Jak zatem potwierdzić autentyczność rekomendacji, które otrzymamy od wedding plannera?
Kluczowe jest sprawdzenie opinii w wielu źródłach: google reviews, facebook, portale ogłoszeniowe, fora internetowe.
Jak sprawdzić, czy opinie są autentyczne? Te prawdziwe, zazwyczaj, są bardziej szczegółowe, zawierają konkretne informacje – czasem nawet datę czy dane zadowolonych Klientów. Mówią o jakości współpracy z wedding plannerem, dane na temat organizacji czy projektu. Te fałszywe są zwykle ogólnikowe, brzmią jak reklama.
Można też sprawdzić wiarygodność recenzenta, przeglądając stopień uzupełnienia profilu czy zdjęcia. Im bardziej pasują do osoby korzystającej z usługi wedding plannera, tym większe prawdopodobieństwo, że opinia jest prawdziwa.
Jeśli masz taką opcję – skontaktuj się bezpośrednio z osobą, która napisała recenzję. Zapytaj o przebieg współpracy, o odczucia „po”. To chyba najlepsza i najbardziej wiarygodna opcja.
Pomijając wszystko inne, najważniejsze jest wrażenie z rozmowy z wedding plannerem. Im lepszy flow złapiecie od początku, tym lepiej będzie się Wam pracowało.
Tu jest kilka opinii o mojej pracy (same prawdziwe!)
Powodzenia w poszukiwaniach!
Dodaj komentarz